Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τα εξής:
Γνώση:
- της σχεδίαση της διαδραστικότητας βάσει της κατανόησης των δυνατοτήτων και των επιθυμιών των ανθρώπων.
- της υλοποίησης των απαιτήσεων σε μια κατάλληλη σχεδίαση, τόσο σε επίπεδο χώρου (εργονομία), όσο και σε επίπεδο τεχνολογιών.
Κατανόηση: της έννοιας της διαδραστικότητας (κοινωνική, συναισθηματική)
Ανάλυση – Σύνθεση
- των γνωστικών ικανοτήτων των ανθρώπων
- αξιολόγησης των διεπαφών
Εφαρμογή:
- Συλλογής δεδομένων για τον σχεδιασμό
- Ανάλυσης απαιτήσεων και ερμηνείας τους
- Εξαγωγής προδιαγραφών σχεδιασμού
- Σχεδιασμού και δημιουργίας προτύπων
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κάποιες από τις βασικές ερωτήσεις που θα απαντά το μάθημα είναι:
- Γιατί ορισμένοι χώροι και διεπαφές είναι καλοί/λες και άλλοι κακοί/κες;
- Ποιες είναι οι δυνατότητες επεξεργασίας του ανθρώπινου εγκεφάλου;
- Πώς η τεχνολογία μετασχηματίζει αυτά που θέλουν και κάνουν οι άνθρωποι;
- Ποιες είναι οι ανάγκες των χρηστών;
- Πώς μπορούμε να τις ικανοποιήσουμε;
- Πώς μπορούμε να σχεδιάζουμε διεπαφές ώστε να αλλάζουν δραστικά οι συμπεριφορές των ατόμων;
- Πώς μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στις διαφορετικές τεχνολογίες που έχουμε διαθέσιμες;
- Πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε εύχρηστες διεπαφές;
Διδακτικές και Μαθησιακές Μέθοδοι
Τρόπος Παράδοσης: Διαδραστική διάλεξη πρόσωπο με πρόσωπο, σε συνδυασμό με εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την υποστήριξη του e-class.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών: Χρήση του eclass του τμήματος για την πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό (παρουσιάσεις, βιβλιογραφία, βίντεο, φωτογραφίες), επικοινωνία, χρήση κατάλληλου λογισμικού για σχεδίαση τεχνολογιών.
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 26 |
Μελέτη | 32 |
Συγγραφή εργασιών | 26 |
Παρουσίαση εργασιών | 6 |
Σύνολο Μαθήματος | 90 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γλώσσα: ελληνική και αγγλική
Μέθοδος αξιολόγησης: Το μάθημα εξετάζεται με προφορικές ή και γραπτές εξετάσεις. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δίνονται στους φοιτητές μία σειρά ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρώνουν και να δημιουργούν ατομικό φάκελο εργασιών μαθήματος. Ο φάκελος μαθήματος εξετάζεται προφορικά. Η εξέταση του μαθήματος μπορεί να γίνει γραπτώς αν το κρίνει ο διδάσκων.
Κριτήρια:
- Γνώση του αντικειμένου
- Κατανόηση με δυνατότητα σύνθεσης από διαφορετικές πηγές και δυνατότητα κρίσης
- Ικανότητα ανάπτυξης και επίλυσης προβλημάτων μέσα στο θεωρητικό πλαίσιο του μαθήματος
- Προετοιμασία, συγκρότηση και απόδοση παρουσίασης της εργασίας
Τα κριτήρια αναλυτικά και ο τρόπος βαθμολόγησης αναρτώνται με την έναρξη του εξαμήνου στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Αβούρης, Ν., Κατσάνος, Χ., Τσέλιος, Ν. & Μουστάκας Κ. (2018). Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή, Β’ έκδοση. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών.
- Dix, A., Finlay, J., Abowd, G.D. & B. Russell (2007). Επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή, 3η. έκδοση. Αθήνα: Γκιούρδας.
- Rogers, Y., Sharp. H., Preece, J. (2015). Σχεδίαση διαδραστικότητας: επεκτείνοντας την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή. Αθήνα: Γκιούρδας.