Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσεις τα εξής:
Γνώση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με ανώτερες γνωσιακές και μαθησιακές διαδικασίες.
Κατανόηση:
• της ταχέως μεταβαλλόμενης (ψηφιακής) κοινωνίας.
• των αναγκών των χρηστών πληροφοριακών οργανισμών.
Εφαρμογή της σχεδίαση της διαδραστικότητας βάσει της κατανόησης των δυνατοτήτων και των επιθυμιών των ανθρώπων.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων:
- κριτική ικανότητα
- δημιουργικότητα
- συνεργασία
- επικοινωνία γραπτή και προφορική
- τεχνολογικός, πληροφοριακός γραμματισμός και γραμματισμός μέσων μαζικής επικοινωνίας
- ευελιξία
- κοινωνικές δεξιότητες
- πρωτοβουλία και παραγωγικότητα
- διεπιστημονική επικοινωνία
- διαπολιτισμική κατανόηση
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης: Το μάθημα εξετάζεται με προφορικές ή/και γραπτές εξετάσεις. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου δίνονται στους φοιτητές μία σειρά ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρώνουν και να δημιουργούν ατομικό φάκελο εργασιών μαθήματος. Ο φάκελος μαθήματος εξετάζεται προφορικά. Η εξέταση του μαθήματος μπορεί να γίνει γραπτώς αν το κρίνει ο διδάσκων.
Κριτήρια:
- Γνώση του αντικειμένου
- Κατανόηση με δυνατότητα σύνθεσης από διαφορετικές πηγές και δυνατότητα κρίσης
- Ικανότητα ανάπτυξης και επίλυσης προβλημάτων μέσα στο θεωρητικό πλαίσιο του μαθήματος
- Προετοιμασία, συγκρότηση και απόδοση παρουσίασης της εργασίας
- Ικανότητα ομαδικής εργασίας
Τα κριτήρια αναλυτικά και ο τρόπος βαθμολόγησης αναρτώνται με την έναρξη του εξαμήνου στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
Εκτεταμένη προτεινόμενη βιβλιογραφία σε κάθε μάθημα (στις διαφάνειες του μαθήματος). Ενδεικτικά:
Ελληνική
- Πετροπούλου, Ο., Κασιμάτη, Α. & Ρετάλης, Σ., (2015). Σύγχρονες μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης με αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεχνολογιών. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/232
- Κορομπίλη, Σ. & Τόγια, Α. (2015). Πληροφοριακός γραμματισμός. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/2701
- Rodari, G. (2003). Η γραμματική της φαντασίας: εισαγωγή στην τέχνη να επινοείς ιστορίες. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Αγγλική
- Antoniou, A. (2019). Compatibility of small team personalities in computer-based tasks. Challenges, 10(1), 29.
- Antoniou, A., & Lepouras, G. (2008). A fast pace method for involving children in edutainment-technology design. In First International Conference on Advances in Computer-Human Interaction (pp. 149-157). IEEE.
- Lykourentzou, I., Antoniou, A., Naudet, Y., & Dow, S. P. (2016). Personality matters: Balancing for personality types leads to better outcomes for crowd teams. In Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work & Social Computing (pp. 260-273).