ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΒΑΖΑΙΟΥ

qode interactive strata

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

svazaiou@uniwa.gr

Η Στυλιανή Βαζαίου είναι Υποψήφια Διδάκτορας στο Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (MSc) στη Διαχείριση Τεκμηρίων Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Νέες Τεχνολογίες του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου με βαθμό άριστα 8,8. Επίσης είναι απόφοιτος του τμήματος Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του ΤΕΙ Αθήνας (2009) και απόφοιτος του τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου με βαθμό άριστα 8,58 (2018).

Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης και της Ελληνικής Αρχειακής Εταιρείας. Τα τρέχοντα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στις υπηρεσίες των βιβλιοθηκών, τις ψηφιακές υπηρεσίες, την ψηφιακή επιτάχυνση, τον επαναπροσδιορισμό των βιβλιοθηκών στη μετά covid εποχή, τα μεταδεδομένα καθώς και την βιβλιοθηκονομία και πληροφόρηση υπό το πρίσμα του ρόλου των βιβλιοθηκών στην κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης. Από το 2013 εργάζεται ως αρχειονόμος στο Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Στο πλαίσιο ανταποδοτικής υποτροφίας σε Υποψήφιους Διδάκτορες για παροχή επικουρικού διδακτικού έργου συμμετέχει από το 2023 στη διδασκαλία του εργαστηρίου του μαθήματος “Μεταδεδομένα”.

Ενδεικτικός Τίτλος Έρευνας επί Διδακτορία:

Διερεύνηση ενός νέου ορισμού της βιβλιοθήκης στο νέο πλαίσιο της ψηφιακής επιτάχυνσης στη μετά covid εποχή: επαναπροσδιορίζοντας τις βιβλιοθήκες.

Σύντομη Περίληψη Ερευνητικού Αντικειμένου:

Η πανδημία του covid-19 επέφερε πολλές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές αλλαγές παγκοσμίως με άμεσο αντίκτυπο σε όλους τους παραγωγικούς κλάδους. Στον τομέα της έρευνας και της εκπαίδευσης, οι βιβλιοθήκες αναστέλλουν την λειτουργία τους ή τίθενται σε μέτρα περιορισμού για μεγάλο χρονικό διάστημα. Παρά την αναστολή λειτουργίας τους, οι βιβλιοθήκες συνέχισαν να προσφέρουν υπηρεσίες από την έναρξη της πανδημίας έως σήμερα, αναδεικνύοντας νέους τρόπους και μεθόδους για την υποστήριξη του ερευνητικού και διδακτικού έργου κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες. Οι βιβλιοθήκες χρησιμοποίησαν νέες τεχνολογίες και εφάρμοσαν νέα μοντέλα εικονικών υπηρεσιών προκειμένου να βελτιώσουν την εσωτερική επικοινωνία και να συνεχίσουν να παρέχουν υπηρεσίες στους χρήστες τους και εξ αποστάσεως. Αρκετές από τις τεχνολογίες που υιοθετήθηκαν πρόσφατα αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικές και η χρήση τους πρόκειται να συνεχιστεί και μετά την διάρκεια της πανδημίας. Στην παρούσα διδακτορική διατριβή θα μελετηθεί η εξέλιξη των ψηφιακών υπηρεσιών στις ελληνικές βιβλιοθήκες δεδομένων των περιορισμών κατά την διάρκεια του covid-19 καθώς και εάν οι υπηρεσίες εξελίχθηκαν περαιτέρω για την έρευνα και την εκπαίδευση, μέσω της ψηφιακής επιτάχυνσης. Σκοπό της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του πώς τελικά διαμορφώνονται οι ψηφιακές υπηρεσίες των ελληνικών βιβλιοθηκών στην μετά covid εποχή και πώς αυτές οι υπηρεσίες οδηγούν στη δημιουργία ενός νέου ορισμού της έννοιας της βιβλιοθήκης, μέσω της μελέτης των υπηρεσιών τους.  Έτσι λοιπόν προκύπτουν ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με το αν η παροχή ψηφιακών υπηρεσιών αυξήθηκε ως συνέπεια του covid, εάν οι υπηρεσίες της βιβλιοθήκης επανήλθαν στις μεθόδους πριν τον covid, εάν η αντίληψη των βιβλιοθηκονόμων δεν άλλαξε με τον covid καθώς και εάν υπήρξε ψηφιακή επιτάχυνση στις υπηρεσίες των βιβλιοθηκών ως συνέχεια του covid. Παρά τις αβέβαιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι βιβλιοθήκες όλων των τύπων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, έχουν προκύψει νέες βέλτιστες πρακτικές και καινοτόμοι τρόποι προσέγγισης των υπηρεσιών. Η μεθοδολογία έρευνας θα αναλυθεί σε δύο τμήματα. 1. Έρευνα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών όσον αφορά τις υπηρεσίες τους με την μελέτη των ιστοσελίδων και τις συνεντεύξεις και 2. Αντιλήψεις, ψυχομετρικά χαρακτηριστικά σε εργαζόμενους.