Χαρίλαος Κατσιγιάννης-Ιππίκογλου

qode interactive strata

Υποψήφιοι Διδάκτορες

Ηλεκτρονική Αλληλογραφία

chkatsigiannis@uniwa.gr

Ο Χαρίλαος Κατσιγιάννης-Ιππίκογλου είναι Υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (Master of Arts) στις Μουσειακές Σπουδές από τα τμήματα Ιστορίας & Αρχαιολογίας και Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και του τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Επίσης, είναι απόφοιτος του τμήματος Αρχαιολογίας & Ιστορίας της Τέχνης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στο παρελθόν έχει απασχοληθεί ως αρχαιολόγος στον εμπλουτισμό του ψηφιακού φωτογραφικού αρχείου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ενώ πλέον εργάζεται ως επιβλέπων Αρχαιολόγος σε ποικίλες εκσκαφικές εργασίες στην Αθήνα. Τα τρέχοντα ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με τον εμπλουτισμό και την ανάδειξη πληροφοριών πολιτιστικού περιεχομένου σε επισκέπτες μουσειακών και αρχαιολογικών χώρων.

Ενδεικτικός Τίτλος Έρευνας επί Διδακτορία:

Η χρήση επαυξημένης τεκμηρίωσης ως εργαλείο βελτιστοποίησης πολιτιστικών εμπειριών σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Σύντομη Περίληψη Ερευνητικού Αντικειμένου:

Η αλματώδης τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων χρόνων στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, καθώς και η σχετική εξοικείωση του κοινού, δίνει τη δυνατότητα στους πολιτιστικούς φορείς να επαναπροσεγγίσουν τις ήδη υπάρχουσες μεθόδους παρουσίασης του πολιτιστικού τους αποθέματος. Νέα εργαλεία, όπως οι συσκευές μεικτής πραγματικότητας (Mixed reality Headsets), μπορούν να αξιοποιηθούν προκειμένου να παρουσιαστεί η πολιτιστική πληροφορία εμπλουτισμένη, συμβάλλοντας σε μια ενδιαφέρουσα και διαδραστική επίσκεψη. Μέσω της χρήσης τέτοιου τύπου εργαλείων οι πολιτιστικοί φορείς μπορούν να καταστήσουν εφικτή τη δημιουργία καινοτόμων εμπειριών επίσκεψης, οι οποίες με τη σειρά τους φέρνουν θετικές αλλαγές σε διαδικασίες όπως η μάθηση, η αλληλεπίδραση με τα πολιτιστικά τεκμήρια, καθώς και η ανάπτυξη συνεργατικότητας μεταξύ των επισκεπτών.

Επιπρόσθετα, αξιοποίηση τέτοιων εργαλείων ανοίγει το δρόμο για τον εμπλουτισμό της πολιτιστικής πληροφορίας και επιτρέπει την ανάδειξη πολιτιστικών πληροφοριών που έως σήμερα, για ποικίλους λόγους, παρέμεναν μη προσβάσιμες στο κοινό. Κατ’ επέκταση, θα δοθεί η δυνατότητα παρουσίασης των πολιτιστικών τεκμηρίων ως «επαυξημένων τεκμηρίων», τα οποία δηλαδή θα χαρακτηρίζονται από πληθώρα νέου, τεκμηριωμένου πληροφοριακού υλικού.

Καθώς επίκεντρο του θέματος της Διδακτορικής Διατριβής αποτελεί η βελτιστοποίηση της εμπειρίας επίσκεψης σε χώρους πολιτισμού, σημαντικό μέρος της έρευνας θα αφιερωθεί στη διερεύνηση των μεταβολών που θα επέλθουν με την εφαρμογή των παραπάνω σε πρακτικό επίπεδο.