Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
Ακαδημαϊκός Σύμβουλος
Ο παρόν κανονισμός αφορά στη διεργασία διαχείρισης τυχόν παραπόνων ή ενστάσεων που δύνανται να υποβάλουν οι ενεργές/οι φοιτήτριες/ές του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης (ΑΒΣΠ) όλων των βαθμίδων σχετικά με τις παρεχόμενες από αυτό υπηρεσίες.
Σκοπός της διεργασίας είναι να παρέχει ένα συστηματικό και συνεπές πλαίσιο, το οποίο προάγει τη δίκαιη και έγκαιρη επίλυση τυχόν παραπόνων ή ενστάσεων που διατυπώνονται από τις/τους φοιτήτριες/ές. Η συστηματική αυτή προσέγγιση προάγει τη λογοδοσία και παράλληλα βοηθά στη(ν):
Παράπονα μπορεί να υποβληθούν από τα ακόλουθα άτομα:
Η/ο φοιτήτρια/ής οφείλει να υποβάλει το παράπονο σε εύλογο χρονικό διάστημα από την τέλεση του συμβάντος. Σε περίπτωση που ένα παράπονο υποβληθεί μετά το πέρας έξι (6) μηνών, η/ο φοιτήτρια/ής οφείλει να τεκμηριώσει την ανάγκη επίλυσης του παραπόνου μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής.
Το τμήμα ΑΒΣΠ, κατά κανόνα, δεν απαντά παράπονα που υποβάλλονται ανώνυμα. Ωστόσο, μπορεί να αποφασίσει να εξετάσει κάποιο ζήτημα που εγείρεται με αυτή τη μορφή, ανάλογα με τη φύση του ζητήματος που θίγεται και εφόσον κρίνει ότι υπάρχουν επαρκείς πληροφορίες για να την περαιτέρω διερεύνησή του.
Η/ο φοιτήτρια/ής που υποβάλλει παράπονο διατηρεί το δικαίωμα να το αποσύρει, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας. Στην περίπτωση αυτή, το Τμήμα θεωρεί ότι το παράπονο έχει επιλυθεί. Ωστόσο, το Τμήμα δύναται να συνεχίσει τη διερεύνηση του παραπόνου, εφόσον θεωρήσει ότι πρόκειται για σημαντικό ζήτημα.
Για τη διευθέτηση ενός παραπόνου/ ένστασης μπορεί να ακολουθηθούν δύο κύριες κατηγορίες διαδικασιών: Α. Άτυπη Επίλυση και Β. Επίσημη Υποβολή Παραπόνου /Ένστασης, όπως φαίνεται στο σχετικό διάγραμμα στο Παράρτημα του παρόντος.
Εάν η/ο φοιτήτρια/ής:
α) δεν είναι ικανοποιημένη/ος από τη διαδικασία Άτυπης Επίλυσης χωρίς διαμεσολάβηση ή
β)δεν γνωρίζει σε ποια/ον πρέπει να απευθυνθεί ή
γ)έχει επιφυλάξεις να αποταθεί απευθείας στο άτομο που εμπλέκεται,
μπορεί να απευθυνθεί είτε στην/τον Πρόεδρο ή στην/τον Αντιπρόεδρο του Τμήματος, είτε στην/τον Ακαδημαϊκό του Σύμβουλο, για να λάβει υποστήριξη και καθοδήγηση, με σκοπό την ανεπίσημη επίλυση του ζητήματος. Η επικοινωνία μπορεί να γίνεται είτε μέσω email, είτε με πρόσωπο με πρόσωπο, ώστε να προγραμματιστεί, εάν απαιτείται, μια συνάντηση.
Ανάλογα με τη φύση του παραπόνου, η/ο Πρόεδρος, η/ο Αντιπρόεδρος ή η/ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος δύναται να παραπέμψει την/τον φοιτήτρια/ή είτε στη διαδικασία Επίσημης Υποβολής Παραπόνου (Β: Περίπτωση 2) είτε απευθείας στον Συνήγορο του Φοιτητή του Πανεπιστημίου (Β: Περίπτωση 3).
Σε περίπτωση που η/ο φοιτήτρια/ής:
α) δεν είναι ικανοποιημένη/ος από τη διαδικασία Άτυπης Επίλυσης με (Α1) ή χωρίς διαμεσολάβηση (Α2) ή
β) θεωρεί ότι η φύση του παραπόνου απαιτεί την εκκίνηση επίσημης διαδικασίας,
μπορεί να υποβάλει γραπτώς το παράπονο/την ένστασή της/του ηλεκτρονικά, μέσω της υπηρεσίας του Ask a Librarian, στην επιλογή «Υποβολή Παραπόνων».
Περίπτωση 1. Το ζήτημα μπορεί να επιλυθεί μέσω της διαδικασίας Άτυπης Επίλυσης (Α1), αν δεν έχει επιχειρηθεί ήδη.
Περίπτωση 2. Απαιτείται να εξεταστεί το ζήτημα από τη Συνέλευση του Τμήματος.
Περίπτωση 3. Απαιτείται παραπομπή στον Συνήγορο του Φοιτητή του Πανεπιστημίου.
Περίπτωση 4. Το παράπονο είναι ασήμαντο, καταχρηστικό, κακόβουλο ή έχει ήδη εξεταστεί το ίδιο ή παρόμοιο και δεν χρειάζονται παραπέρα ενέργειες.
4. Στην Περίπτωση 2, η/ο Πρόεδρος ή η/ο Αντιπρόεδρος του Τμήματος συστήνει ad hoc μια τριμελή Επιτροπή Εξέτασης Παραπόνου, στην οποία δύνανται να συμμετέχουν τόσο μέλη από το διδακτικό (ΔΕΠ/ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ) όσο και από το διοικητικό προσωπικού του Τμήματος, ανάλογα με τη φύση του παραπόνου.
5. Η Επιτροπή Εξέτασης Παραπόνου, κατόπιν διερεύνησης του ζητήματος, καταθέτει σχετική εισήγηση στη Συνέλευση του Τμήματος.
6. Η Επιτροπή Εξέτασης Παραπόνου, μπορεί να αναζητήσει περισσότερα στοιχεία (είτε γραπτώς είτε προφορικά) αναφορικά με το εξεταζόμενο ζήτημα, τόσο από την/τον φοιτήτρια/ή όσο και από το μέλος του Τμήματος που το υποβληθέν παράπονο αφορά, αλλά και από τρίτα άτομα, προκειμένου να συντάξει τη σχετική Έκθεση.
7. Η Συνέλευση του Τμήματος είναι αρμόδια να μελετήσει την εισήγηση της Επιτροπής και να λάβει απόφαση επί του παραπόνου/ένστασης, η οποία μπορεί να είναι και η παραπομπή του παραπόνου στη/στον Συνήγορο του Φοιτητή. Η απόφαση είναι οριστική.
8. Η/ο φοιτήτρια/ής που έχει υποβάλει το παράπονο ενημερώνεται γραπτώς για την απόφαση της Συνέλευσης και η διαδικασία θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί.
9. Στην Περίπτωση 3, η/ο φοιτήτρια/ής παραπέμπεται στη/στον Συνήγορο του Φοιτητή του Πανεπιστημίου και η διαδικασία θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί.
10. Στην Περίπτωση 4, η/ο Πρόεδρος ή η/ο Αντιπρόεδρος του Τμήματος απορρίπτει το παράπονο, η απόφαση είναι οριστική και η διαδικασία θεωρείται ότι έχει ολοκληρωθεί.